Duplicate content is niet goed voor SEO en je riskeert er zelfs een zogeheten Google penalty mee. Wil je geen straf van Google krijgen en optimale resultaten met zoekmachine optimalisatie behalen? Dan is het belangrijk om een duplicate content check te doen, zodat je altijd unieke content op je website hebt. Je leest hier alles over het uitvoeren van duplicate content check. Daarnaast zijn er meer factoren van belang voor SEO. Lees meer over website SEO check tools.
Interne duplicate content opsporen
Wil je checken of er binnen je website pagina’s zijn waarvan delen van de tekst overeenkomen? Dan kun je de gratis tool van Siteliner gebruiken.
Duplicate content check Siteliner
Duplicate content door plagiaat
Een andere vorm van duplicate content ontstaat wanneer je een tekst van een andere website kopieert of wanneer er een artikel wordt ingezonden die al op een andere website is gepubliceerd.
Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat een andere website jouw tekst heeft gekopieerd en geplaatst. Deze vormen van plagiaat worden door Google ook gezien als duplicate content. Hierbij wordt één van de pagina’s mogelijk minder waard in Google.
Duplicate content check via Google
Een van de mogelijkheden is om een zin uit je artikel of pagina te kopiëren en via Google te zoeken met aanhalingstekens.
Zo wordt er gezocht of de exacte zin voorkomt op andere pagina’s.

Plagiaat check met Copyscape
Een wat nauwkeuriger en eenvoudiger alternatief is het uitvoeren van een check met Copyscape.com
Bij Copyscape kun je eenvoudig een URL invoeren om vervolgens te zien of de tekst al voorkomt op andere websites.
Unieke content voor optimale SEO resultaten
Wil je online groei realiseren en blijvend meer bezoekers via Google ontvangen? Dan is het produceren van 100% unieke content een must! Wil je hulp ontvangen met het uitdenken van een content strategie en het bepalen van de beste zoektermen waarop je kunt richten? Neem dan gerust contact met ons op of stuur een bericht via de chat.